Minden adat a nyári sportközvetítésekről egy helyen

Minden adat a nyári sportközvetítésekről egy helyen

Nem  túlzás azt állítani, hogy az ország egy jelentős része a tévé előtt töltötte a nyarat. Ez azonban ezúttal nem azt jelenti, hogy sokan unatkoztak otthon, hanem éppen ellenkezőleg: őrült szórakozás tartotta otthon az embereket. Előbb a labdarúgó Európa-bajnokság majd az olimpia szegezett milliókat az M4 Sport és az M5 képernyői elé.

Mennyit tévéztünk a nyáron, mit reklámoztak nekünk? Mit néztünk a legtovább, a legtöbben, a legkitartóbban? Ezekre a kérdésekre is választ ad a Nielsen Közönségmérés grafikája, amely egyetlen ábrán foglalja össze a nyár legérdekesebb adatait. A számok a 15 évnél idősebb tévénézőkre vonatkoznak.

A sport tematikájú műsorok a sugárzási idő 6,3%-át tették ki, melynek 43%-a focimeccs és 17,6%-a sportmagazin vagy összefoglaló volt. A nézők a tévézésre szánt idő 16%-át fordították sportműsorokra: több mint ötször annyit, mint az „EB-mentes” 2015. év ugyanezen időszakában. A sportműsorokra szánt tévénézési idő közel háromnegyedét, 73%-át – a focimeccsek tették ki , és további 16,4%-át sportmagazinok, összefoglalók alkották- közölte a Nielsen Közönségmérés.

Az infografika szerint egy magyar meccset átlagosan 80 percig, míg egy nem magyar vonatkozású mérkőzést átlagosan 55 percig kísértek figyelemmel. A portugál-francia döntőt – még a hosszabbítások ellenére is – egy néző átlagosan 106 percig nézte.

Az infografikából kiderül, hogy a labdarúgó Európa-bajnokság 84 élő és ismételt mérkőzéseinek műsorkörnyezetében összesen 34 órányi reklámot sugároztak a televíziók, összesen 5594 darabot. A reklámok között abszolút első helyen végeztek a szeszes italok hirdetései 726 darabot láttunk belőlük, ebből 666 sörreklám volt – derül ki az adatokból. Második helyen a gyógyhatású készítmények végeztek 449 db hirdetéssel, ezeket az autóreklámok követik 399 db reklámmal.

Az olimpia idején a sport tematikájú műsorok a sugárzási idő 8,2%-át tették ki, mely a tavalyi évhez képest 22%-kal volt több. A nézők tévénézési idejük 17,6%-át töltötték sportműsor nézésével a tavalyi 4,9%-hoz képest. Az olimpia közvetítéseiből 5,2 millióan láttak legalább 1 percet.

A sportágak közül első helyen az úszás végzett a sportágra szánt átlagos nézett idő tekintetében 2 óra 8 perccel. A vívásra 1 óra 45 percet, a kajak-kenu küzdelmekre 1 óra 32 percet áldoztak idejükből átlagosan a sportágak nézői.

Az idei olimpia különlegessége, hogy az időeltolódásból adódóan a sportműsorok átlagos nézettsége magasabb volt éjszaka mint főműsoridőben. Ennek ellenére minden éjjel 2 és 4 óra között mintegy 790 ezer fő látott legalább 20 percnyi közvetítést. Közülük affinisabbak voltak, azaz népességbeli arányukat felülreprezentálták a közönségben: a Budapestiek vagy kisebb vidéki városok lakói, az 1-2 személyes háztartásban élők, a legalább középiskolai végzettségűek, a menedzserek, egyéni vállalkozók és szellemi munkát végzők és a 35 év felettiek – állapítható meg a Nielsen Közönségmérés infografiákája alapján.

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés